Zarządzanie ryzykiem
środa, 27 maja 2009STRATEGIE
Główne strategie zarządzania ryzykiem to:
1. Transfer ryzyka na innych
2. Zapobieganie ryzyku
3. Redukcja negatywnych skutków ryzyka
4. Akceptacja wybranych lub wszystkich konsekwencji szczególnego ryzyka
Każde prawdopodobne ryzyko powinno mieć sformułowany plan działania z jego możliwymi konsekwencjami.
PROCES
Określenie kontekstu:
w skład tego wchodzi zrozumienie aktualnych uwarunkowań, w których działa organizacja z punktu widzenia wewnętrznego, zewnętrznego oraz w kontekście zarządzania ryzykiem.
Identyfikacja ryzyk:
w skład tego wchodzi udokumentowanie z materialnego punktu widzenia osiągnięć organizacji, jej celów oraz reprezentacji obszarów, które organizacja może wykorzystać do uzyskania konkurencyjnej przewagi.
Analiza/Szacowanie ryzyk:
w skład tego wchodzi skalowanie oraz jeżeli to możliwe utworzenie prawdopodobieństwa dystrybucji przychodów ze względu na każde ryzyko materialne.
Integracja ryzyk:
w skład tego wchodzi agregacja wszystkich dystrybucji ryzyk, odzwierciedlenie korelacji oraz efektów związanych z portfelem, sformułowanie rezultatów w terminach mających wpływ na kluczowe metryki z punktu widzenia wydajności organizacji.
Pobranie/Priorytetyzacja ryzyk:
w skład tego wchodzi określenie wkładu każdego z ryzyk na zagregowany profil ryzyka oraz odpowiednia priorytetyzacja.
Testowanie/Eksploatacja ryzyk:
wypracowanie strategii kontroli i wykorzystania różnych ryzyk.
Monitorowanie i przegląd:
ciągłe pomiary oraz monitorowanie środowiska ryzyka oraz wydajności strategii zarządzania ryzykiem.
0 komentarze:
Prześlij komentarz